Ramowy plan dnia
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci | Zabawy swobodne w grupie zbiorczej: zabawy dowolne podejmowane przez dzieci, wyzwalające ich aktywność, zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Rozmowy indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. |
8:00 – 9:00 | Przygotowanie do śniadania. Zajęcia | Zabiegi higieniczne przed posiłkiem. Śniadanie ok. 8:30 Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, prawidłowej postawy. Zachowanie ciszy i spokoju w trakcie posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
9:00 – 11:45 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg planu. | Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw, stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działania plastyczno – konstrukcyjne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe doskonalące percepcję słuchową i wzrokową oraz grafomotorykę. Zajęcia umuzykalniające, sprawnościowe i dodatkowe. Organizacja zajęć na świeżym powietrzu – gry, zabawy ruchowe, zajęcia przyrodnicze, wycieczki i spacery. |
11:45 – 12:15 | Obiad | Przygotowania do obiadu. Czynności higieniczne. Obiad ok. 11.55 Wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania się oraz kształtowanie czynności porządkowych. |
12:15 – 13:00 | Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne z dziećmi | Odpoczynek poobiedni, słuchanie bajek, muzyki – wyciszenie. Dowolna działalność dzieci, zabawy spontaniczne w kącikach zainteresowań. Zabawy wspomagające, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych. |
13:00 – 16:30 | Rozchodzenie się dzieci do domu. Grupa łączona | Rozchodzenie się dzieci do domu. Grupa łączona. ok. 13.45 podwieczorek |