PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
REALIZOWANA JEST W GODZINACH OD 8.00 DO 13.00.

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3,4 i 5 letnich:

6.30–8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.

8.00–8.15
Zabawy integrujące grupę.
Rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe – rozwijające m.in. percepcję wzrokową,
słuchową, grafomotorykę). Zestaw ćwiczeń porannych.

 8.15–8:30
Przygotowanie do śniadania.
Czynności porządkowe i higieniczne.

 8.30–9.00 Śniadanie.

 9.00–10.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
zgodnie z tematyką programową.
Zabawy ruchowe i twórcze.

10.00–10.30
Realizacja dodatkowych zadań edukacyjnych z grupą 5-latków.
Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka.

10.30–11.30
Czynności samoobsługowe przed wyjściem i po powrocie
(nauka ubierania się, wiązania butów, zapinania guzików, suwaków itp.).
Spacery, zabawy ruchowe na przedszkolnym placu zabaw,
boisku lub w sali.
Zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.

11.30–11.45
Przygotowanie do obiadu.
Czynności porządkowe i higieniczne.

11.45–12.15 Obiad.

12.15–13.30
Leżakowanie/ Relaksacja po posiłku.
Słuchanie muzyki lub literatury czytanej przez nauczyciela.
Zajęcia wyciszające.

13.30–14.15
Ćwiczenia grupowe i indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości,
praca stymulacyjna.

Zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci.

14.15–14.30
Przygotowanie do podwieczorku.
Czynności porządkowe i higieniczne.

 14.30–14.45 Podwieczorek.

 14.45–16.00
Dowolne zajęcia plastyczne, techniczne, a także gry i zabawy edukacyjne
inspirowane zainteresowaniami dzieci. / Pobyt na świeżym powietrzu.

************************************************************************

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5-6 letnich:

6.30–8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.

8.00–8.30 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.

8.30–8.40 Ćwiczenia poranne.

8.40–8.50 Przygotowanie do śniadania.

8.50–9.20 Śniadanie.

9.20–10.40 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą.

 10.40–11.30 Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku, w parku,) lub w sali;  ćwiczenia gimnastyczne.

 11.30–11.45 Przygotowanie do obiadu.

11.45–12.15 Obiad.

12.15–12.30 Ćwiczenia relaksacyjne.

12.30–14.15 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.

14.15–14.30
Przygotowanie do podwieczorku.
Czynności porządkowe i higieniczne.

 14.30–14.45 Podwieczorek.

 14.45–16.00
Dowolne zajęcia plastyczne, techniczne, a także gry i zabawy edukacyjne
inspirowane zainteresowaniami dzieci. / Pobyt na świeżym powietrzu.