Wycieczka do Włoch

Naszą podróż po słonecznych Włoszech rozpoczęliśmy od zwiedzania Wenecji – miasta położonego na północy kraju , leżącego na ponad 100 wyspach połączonych ze sobą licznymi mostami. Spacerowaliśmy wąskimi uliczkami , podziwiając najbardziej znane miejsca tj : pałac Dożów, plac św. Marka , bazylikę św. Marka most Rialto , przystań gondolierów. Wizytę zakończyliśmy rejsem po Kanale Grande.

Kolejny dzień spędziliśmy w parku rozrywki – Mirabilandii , w którym czekały na nas rozmaite atrakcje : największy w Europie dom strachów, ciekawie zaaranżowane roller coastery – Buffalo Bill Rodeo i Poszukiwaczy Złota, największe we Włoszech wieże wolnego spadku czy wodną przejażdżkę El Dorado Falls , 60-metrowy Divertical jest największych water coasterem na świecie , Katun – najdłuższy odwrócony roller coaster w Europie umieszczony przy świątyni Majów, kolejka górska Master Thai w stylizacji tajskiej czy tor raftingowy Rio Bravo.

Trzeci dzień spędziliśmy nad Morzem Adriatyckim w miejscowości Igea Marina , w której znajdował się nasz hotel. Zabawom w ciepłej , czystej wodzie nie było końca. Wieczorem spacerowaliśmy po urokliwym miasteczku zajadając pizzę i lody.

Następnego dnia zwiedziliśmy maleńkie państewko – San Marino , położone na szczycie i u podnóża góry Titano , w którym zachowały się średniowieczne mury, fortyfikacje, place, kościoły. Spacerując urokliwymi uliczkami robiliśmy zakupy w perfumerii, sklepie z militariami , wyrobami cukierniczymi i skórzanymi. Zajrzeliśmy do muzeum tortur i wampirów.

Po południu przejechaliśmy do Asyżu – miasta św. Franciszka , w którym czas się zatrzymał od starożytności. Odwiedziliśmy Bazylikę św. Franciszka i grób świętego. Spacerując uliczkami miasta poznaliśmy jego historię. Był czas na odpoczynek i najlepsze na świecie włoskie lody, które zajadaliśmy ze smakiem w każdym odwiedzanym miejscu .

Ostatnim miastem naszej podróży po Włoszech był Rzym , po którym poruszaliśmy się pieszo oraz metrem. Nie przeraził nas widok długiej kolejki do Bazyliki św. Piotra w Watykanie. Podziwiając jej bogate , ogromne wnętrza mogliśmy zobaczyć m.in. najsłynniejsza rzeźbę – „Pietę” Michała Anioła oraz grób św. Jana Pawła II.

Spacerując po Rzymie , miasta siedmiu wzgórz i pokonując prawie 14 km odwiedziliśmy najsłynniejsze miejsca i najważniejsze zabytki Wiecznego Miasta : Castel Sant’ Angelo ( Zamek św. Anioła ) , wzgórze Kapitol , najsłynniejszą Fontannę di Trevi, Panteon – jedną z najważniejszych budowli Starożytnego Rzymu, Piazza Navona z Fontana dei Quattro Fiume ( fontanna czterech rzek) i kościołem Św. Agnieszki , Koloseum – miejsce walk gladiatorów i rzymskich igrzysk, ruiny czasów Cesarstwa Rzymskiego – Forum Romanum z jego Łukiem Tytusa, Bazyliką Maksencjusza i Konstantyna, ruinami Świątyni Saturna i domem Westalek.

Naszym przewodnikiem po Włoszech był pan Tomasz Wesołowski , którego opowieści mogliśmy długo słuchać a opiekunami panie : Urszula Cieślińska ( kierownik wycieczki) , Emilia Boggero , Anita Stecyk i Monika Śmiech , które opiekowały się 51 osobową grupą dzieci i młodzieży z Zespołu Szkół w Jegłowniku i Gronowie Elbląskim .